زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 94-95 | 22 امشب
اسامی پذیرفته شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 سراسری از ساعت 22 امشب 27 مهر 94 در سایت سنجش اعلام می شود.
سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان انتشار نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشدناپیوسته 94 اعلام کرد: کلیه متقاضیان تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سراسری می توانند برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت خود از ساعت 22 امشب به سایت www.sanjesh.org مراجعه نمایند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 94 ، دوشنبه 27 مهر ماه اعلام می شود.
حسین توکلی افزود: تعداد 66 هزار و 320 نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 94 شرکت کردند.
وی ادامه داد: داوطلبان تا 18 مهرماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب کدرشته محلهای تحصیلی جدید و تکمیل ظرفیت برخی کدرشته محلهای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حدود ۵۰ هزار نفر است.
وی ادامه داد: نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 94 دوشنبه 27 مهر ماه اعلام می شود.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از اعلام نتایج تکمیلی درخواست جابه جایی متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی این دانشگاه از صبح امروز خبر داد .
دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر گفت : با عنایت به موافقت رییس دانشگاه آزاد و با توجه به در نظر گرفتن سیاست بومی گزینی این دانشگاه، به منظور امکان تحصیل افراد در محل سکونت و تقویت بنیان خانواده و کاهش مشکلات تردد، با درخواست جابه جایی سایر متقاضیانی که در زمان مقرر در سامانه این مرکز ثبت نام نموده بودند نیز، موافقت گردیده است.
وی تصریح کرد: کلیه متقاضیان می توانند از امروز با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.net از نتیجه درخواست خود آگاهی یابند.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تاکید کرد: امکان اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام در پورتال مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد فراهم می باشد .
به گزارش روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، دکتر علوی فاضل در پایان خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته شدگان می توانند از روز یکشنبه ۲۶ مهر ماه جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه نمایند و شروع به تحصیل آنان تابع تقویم آموزشی دانشگاه و از نیمسال دوم سال تحصیلی 94-95 می باشد.
پیرو اطلاعیه مورخ 94/5/16 این سازمان، درخصوص نحوه، زمان ثبت نام و همچنین جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال1395باتوجه به مصوبه شورای برنامه ریزی و نظارت بر آزمون ورودی دکتری، اصلاحات زیر در جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1395 صورت پذیرفته است:
1- رشته مطالعات زنان از مجموعه رشته های پذیرنده رشته حقوق (کد 2105) حذف و رشته های مرتبط شامل: فقه و حقوق خانواده، جامعه شناسی و روان شناسی نیز از کد 2105 حذفشده است.
2- عنوان رشته امتحانی 2108 به حسابداری تغییر می یابد و رشته مالی از کد 2108 (حسابداری) حذف و به کد 2107 (مدیریت) منتقل می شود و رشته های مرتبط در رشته امتحانی حسابداری نیز به شرح «حسابداری، تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد، مدیریت مالی و علوم مالی» اصلاحشده است.
3- در رشته مدیریت کد 2107 اصلاحات زیر در رشته های پذیرنده انجامشده است:
- رشته های «مدیریت سازمان های دولتی» و «مالی» به کد 2107 اضافهشده است.
- عنوان رشته مدیریت گردشگری به «گردشگری» اصلاحشده است.
- رشته مدیریت به «مدیریت صنعتی» اصلاحشده است.
4- در رشته زبان و ادبیات فارسی کد 2118 رشته مرتبط زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت به «ادبیات پایداری» اصلاحشده است.
5- در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی کد 2403 درس امتحانی «شیمی و تجزیه مواد غذایی» به «شیمی مواد غذایی و تجزیه مواد غذایی» اصلاحشده است.
6- در رشته پژوهش هنر کد 2504 درس امتحانی «فلسفه هنر» از مواد آزمون این رشته حذفشده است.
7- رشته «بهداشت آبزیان» به رشته های مرتبط گروه دامپزشکی (کد 2701) اضافهشده است.
http://libarshad1388.blogsky.com
زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکترای دانشگاه آزاد چند روز به تعویق افتاد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی و پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه از ۲۶ مهر آغاز می شود.
مهلت ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی پیام نور 94-95
محمد جمالزاده درباره زمان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی سراسری و پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی در سال ۹۴ گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور می توانند از تاریخ ۲۶ مهر تا ۲۹ مهر از طریق سایت سازمان سنجش، جهت ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرش دانشجو برای این مرحله در روز شنبه ۲۵ مهر ۹۴ بر روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج تکمیل ظرفیت این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد ساعت 14 امروز، 22 مهر اعلام میشود.
دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.com از وضعیت پذیرش خود مطلع شوند.
زمان و مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 94-95
وی افزود : کلیه پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به پورتال این مرکز به نشانی http://sanjesh.iau.ac.ir از مدارک لازم جهت ثبت نام آگاهی یافته و از روز پنج شنبه ۲۳مهر ماه جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی که در آن پذیرفته شدهاند، مراجعه نمایند.
زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 94-95
رئیس مرکز سنجش وپذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان گفت : شروع به تحصیل پذیرفته شدگان تابع تقویم آموزشی دانشگاه می باشد .
زمان دقیق و قطعی اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری آزاد 94-95
به گزارش روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی درمقاطع دکتری تخصصی و رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز هفته آینده اعلام خواهد شد.
http://libarshad1388.blogsky.com
احکام رتبه بندی فرهنگیان در حال صدور است و طبق گفتههای مسئولان، در فیش حقوقی مهر ماه افزایش حقوق اعمال میشود. امسال رتبه بندی فرهنگیان با هدف ترمیم حقوق مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا شد و فازهای بعدی طرح در سالهای آتی اجرا خواهد شد.
آخرین روزهای اسفند سال 93 بود که هیئت دولت نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و پس از آن 5 اردیبهشت امسال، اسحاق جهانگیری این مصوبه را ابلاغ کرد که براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقهبندی معلمان شامل «آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمعهای آموزشی و تربیتی» هستند و براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران میرسد، در پنج رتبه «مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی» رتبهبندی حرفهای میشوند.
مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از این رتبهها قرار میگیرند، به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال 1394 برخوردار خواهند شد.
احکام رتبه بندی از مهر ماه در حال صدور است و تا به امروز احکام رتبه بندی 70 درصد معلمان صادر شده است و براین اساس در فیش حقوقی مهر ماه براساس رتبهای که کسب شده است، افزایش حقوق اعمال میشود.
یکی از معلمان که 15 سال سابقه کار و مدرک فوق لیسانس دارد، میگوید: در طرح رتبه بندی مدرک تحصیلی هیچ تأثیری ندارد و سوابق کاری سهم بالایی دارد. بنده با مدرک فوق لیسانس حدود 180 هزار تومان افزایش حقوق را خواهم داشت حتی اگر یک معلم بتواند بالاترین رتبه یعنی عالی را کسب کند از افزایش حقوق 400 هزار تومانی بهرهمند میشود این در حالی است که تا پیش از این مسئولان آموزش و پرورش بارها در رسانهها از افزایش حقوق 600 هزار تومانی معلمان خبر داده بودند.
طبق گفتههای این معلم برای ارتقاء به رتبه بالاتر باید سه سال در رتبه فعلی توقف داشت که این به ضرر معلمان است.
مسئولان آموزش و پرورش در ابتدای ابلاغ این طرح از افزایش حقوق 100 تا 600 هزار تومانی معلمان خبر میدادند اما هنوز مشخص نیست که چند درصد معلمان از حداکثر افزایش حقوق ( 600 هزار تومانی ) بهرهمند میشوند.
به اعتقاد برخی از کارشناسان آموزشی و از سوی دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی که هماکنون آموزش و پرورش در حال اجرای آن است، طبقه بندی فرهنگیان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری با هدف اصلاح حقوق آنهاست که این ارتباطی به رتبه بندی ندارد.
رتبه بندی که سند تحول بنیادین به آن اشاره دارد معلمان را به 4 رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم میکند تا معلم با هر سابقهای که دارد متناظر با همردیف خودش در دانشگاه، حداقل 80 درصد حقوق را دریافت کند؛ نظام رتبهبندی فعلی براساس قانون خدمات کشوری ابلاغ شد و بیشتر به دنبال تقویت حقوق معلمان است.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش چند رو قبل در گفتوگو با یکی از رسانهها عنوان کرده بود: «امسال بهدلیل نبود زمان کافی و اینکه نظام ارزیابی شایستگیها طراحی و اجرا نشد و فقط تطبیق صورت گرفت، نظام رتبهبندی معلمان اجرا نشد و تنها برخی از شاخصهای شایستگیهای مصوبه شورای توسعه مدیریت انتخاب شد و براساس آن، معلمان ارزیابی شدند، در رتبههای موردنظر قرار گرفتند و احکام آنها صادر شد؛ بنابراین امسال فقط سال تطبیق بود».
محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در این رابطه گفت: طرح رتبه بندی معلمان به سال آینده موکول نشده و امسال در حال اجراست. خبری که به نقل از وزیر منتشر شده به خوبی انعکاس نیافته است. البته طرح رتبه بندی به تدریج کامل شده و تعمیق پیدا میکند که نتایج آن منجر به کیفیت بخشی فعالیت معلمان خواهد شد. امسال فاز نخست رتبه بندی در حال اجراست و از سالهای آینده فازهای دیگر اجرا خواهد شد و به تدریج به رتبه بندی مدنظر سند تحول بنیادین دست مییابیم.
وی افزود: افزایش حقوق از اول مهر ماه تعلق میگیرد و در حال صدور احکام هستیم البته شرایط افراد برای افزایش حقوق متفاوت است.
در طرحی که هماکنون در حال اجراست، معلمان به 5 رتبه تقسیم شدهاند و ضرایب حقوقی آنها افزایش مییابد البته طبق تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش مقرر شده است تا طرح رتبه معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری آغاز و به تدریج به رتبه بندی سند تحول بنیادین برسد.
پیش از این علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: رتبهبندی که از اول مهر اجرا خواهیم کرد مرحله نخست این طرح است، در سالهای 94 و 95 مرحله نخست طرح رتبهبندی را اجرا خواهیم کرد. دولت برای اجرای طرح رتبهبندی در سال جاری اعتباری معادل 1350 میلیارد تومان و سال 95 نیز 3500 میلیارد تومان اختصاص داده است. از سال 96 وارد فاز دوم اجرای طرح رتبه بندی معلمان میشویم و براساس سند تحول بنیادین آن را اجرا خواهیم کرد که امیدواریم شاهد تحولات بیشتری در پرداختیها به معلمان باشیم.
رتبه بندی تمام معلمان را شامل نشده است به گونهای که معلمان با کمتر از 6 سال سابقه و افراد دارای کسر ساعت موظف تحت پوشش این طرح قرار نمیگیرند. به نظر میرسد این طرح در مقطع زمانی فعلی با هدف ترمیم حقوق فرهنگیان اجرا شد تا به تدریج زمینههای لازم برای اجرای کامل این طرح با تدوین نظام سنج صلاحیتهای معلمی فراهم شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور از کاهش شاخهها و رشتههای تحصیلی در متوسطه دوم به خصوص در فنی و حرفهای و کار و دانش از سال آینده خبر داد و جزئیات آن را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه همه ساله نزدیک به 100 میلیون جلد کتاب درسی منتشر میکنیم گفت: امسال تیراژ کتاب درسی 130 میلیون جلد بود اما ابتکار جدیدی که در توزیع کتاب به کار گرفته شد، فروش اینترنتی کتابها برای مقطع پیش دانشگاهی و همچنین مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی در شهر تهران بود و با کمترین مشکل انجام شد که نشان داد شهروندان ما آمادگی لازم برای ایجاد دولت و شهروند الکترونیک دارند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه امسال تمام کتب درسی به صورت PDFبر روی سامانه رشد، دفتر تالیف و اداره کل چاپ و توزیع منتشر شد گفت: علاوه بر چاپ مجلات رشد، کتابنامه رشد که فهرستی از کتب مناسب، مجاز و استاندارد برای دانش آموزان است نیز معرفی شد و در سطح مدارس به صورت کاغذی و الکترونیک توزیع شد تا مدیران بتوانند با استفاده از این کتابنامه کتابهای مفید را به دانش آموزان معرفی و همچنین کتابخانههای مدرسهای را تجهیز کنند.
محمدیان همچنین از توزیع رایگان بستههای آموزشی معلمان با عنوان برفراز آسمان در سطح استانها برای پایههای پنجم و نهم خبر داد و گفت: سال گذشته وعده ایجاد باشگاه معلمان مولف را داده بودیم که اکنون این باشگاه فعال شده و عضو گیری میکند تا معلمان صاحب قلم را شناسایی کند. این باشگاه در سه مرحله اموری را پیگیری میکند. در مرحله نخست کتابهای معلمان مولف برای استفاده در شهر و استان خودشان چاپ و توزیع میشود. در فاز دوم کتابها در سطح ملی پخش میشوند و در فاز سوم از این معلمان مولف به عنوان مولفان کتاب درسی دعوت خواهیم کرد.
وی افزود: وعده دومی که سال گذشته داده بودیم تولید کتب الکترونیک درسی برای مدرسه الکترونیک بود. دو سال قبل این اقدام در برخی استانها آغاز شد اما اکنون در همه استانها قابلیت اجرایی دارد. این کار با نظارت و حمایت سازمان و از طریق بخشهای غیر دولتی اتفاق میافتد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به اعلام برنامههای آتی این سازمان نیز پرداخت و گفت: در سال تحصیلی 95-96 که تغییرات برنامه درس ملی به پایه دهم میرسد به دنبال آن هستیم که شاخهها و رشتههای تحصیلی در مقطع متوسطه دوم مخصوصا فنی و حرفهای و کار و دانش کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بین 240 تا 270 رشته در شاخه کاردانش داریم که همگی مبتنی بر شغل هستند گفت: مطالعات ما نشان میدهد عمر برخی از این رشتهها چهار تا پنج سال است و تا دانش آموز وارد امر تحصیل در یک رشته میشود پس از فارغ التحصیلی آن رشته منقرض شده است و دیگر کارایی ندارد.
محمدیان ادامه داد: میخواهیم رشتهها را متمرکز کنیم تا به صورت طیفی از مهارتها ارائه شود. در این صورت برخی رشتهها ادغام خواهد شد. در حال حاضر حدود 30 درصد از دانش آموزان رشته فنی و حرفهای و کار و دانش به رشته حسابداری میروند. حدود 30 درصد رشته کامپیوتر را انتخاب میکنند و 25 درصد به رشته نقشه کشی میروند و حدود 15 تا 16 درصد هستند که در رشتههای دیگری چون مکانیک، چوب و غیره تحصیل میکنند که بازار کار در اینها اغلب اشباع شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید یک آمایش سرزمینی در این خصوص صورت پذیرد گفت: طرح ساماندهی رشتههای تحصیلی در فرایند تحصیل قرار دارد و بر اساس آن از سال آینده در پایه دهم سه شاخه علوم پایه، فنی و مهارتی و علوم انسانی را خواهیم داشت که اگر دانش آموزان رشته فنی و مهارتی را انتخاب کنند در پایه یازدهم میتوانند در رشتههایی با چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر تحصیل کنند.
وی ادامه داد: با این وجود کار ما در سال جاری برای تدوین کتب درسی چهار برابر میشود. امسال 29 عنوان کتاب جدید التالیف داشتیم اما برای سال آینده باید حداقل 120 عنوان کتاب تولید کنیم و نیازمند برنامهریزیهای جانبی و استفاده از امکانات بیرون از سازمان هستیم. مطالعات درباره رشتهها و شاخههای تحصیلی جدید در طرح ساماندهی انجام شده، عناوین دروس مشخص شده و درخواستم از وزیر آموزش و پرورش این است که فرایندها در شورای عالی آموزش و پرورش تسریع شوند.
محمدیان با بیان اینکه اکنون 600 عنوان درسی در مقطع فنی و حرفهای داریم و متاسفانه شاخه فنی و حرفهای کتاب محور شده است گفت: بحث اساسی ما در خصوص پایه دهم در سال آینده این است که رشتهها و توسعه آنها متناسب با امکانات اتفاق بیفتد اکنون در شهرستانها در بسیاری از هنرستانها تجهیزات و امکانات لازم برای برخی رشتههای مهارتی وجود ندارد و اغلب دانش آموزان به رشتههایی چون کامپیوتر و حسابداری میروند. با اجرای این طرح هدایت تحصیلی در دو مرحله یک بار در پایه نهم و یک بار در آخر پایه دهم انجام میشود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی استفاده از ظرفیتهای پیش بینی شده برای خلق فرصت و موقعیتهای یادگیری، یاددهی در برنامه درس ملی را دیگر برنامه پیش روی این سازمان دانست و گفت: از امسال مصمم هستیم که دلالتهای برنامه درس ملی را به صورت حداکثری و جدی عملیاتی کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه پس از سه سال رکود امسال هفتمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی را برگزار خواهیم کرد، گفت: در آبان ماه نیز چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد برگزار میشود.
محمدیان بر ضرورت برنامه ریزی برای پوشش تحصیلی با کیفیت نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر موفق شدیم کودکان لازم التعلیم را به صورت نسبی پوشش دهیم اما ضریب پوشش ما در متوسطه اول و دوم باید افزایش یابد. در تلاش هستیم از سال تحصیلی 94-95 افزایش کیفیت آموزش را در دوره ابتدایی و افزایش تحت پوشش را در متوسطه اول و دوم بالا ببریم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور که مدیر رسمی آموزش و پرورش دارند و احتمال افزایش نمره فروشی در این مدارس گفت: مصوبه قبلی شورای عالی آموزش پرورش اختلالاتی داشت و در جلسات اخیر به این نتیجه رسیدیم که مجوزی برای برگزاری امتحانات به مدارسی که مدیر دولتی دارند، ارائه شود.
محمدیان افزود: البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا هم دانش آموزان چند مدرسه در یک مدرسه جمع میشدند و امتحان میدادند اما اکنون مجوز داده شده تا مراکزی که مدیر دولتی دارند بتوانند با تعداد کم هم آزمون برگزار کنند. مدیران دولتی در برابر مسئولیت خود پاسخگو هستند و اگر مشکلاتی هم به وجود بیاید باید جواب بدهند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار 47 هزار مردودی در پایه اول ابتدایی به علت ارزشیابی توصیفی اظهار کرد: معتقدیم نظام آموزشی باید به صورت عام قابلیت انعطاف و پاسخگویی به نیاز دانش آموزان با استعدادهای متنوع را داشته باشد. اگر هم دانش آموزی دیر آموز است و در یادگیری و یاددهی مشکل دارد باید معلم و مربی به او کمک کند وگرنه با مردود کردن و انداختن تقصیر به گردن دانش آموز مشکلی حل نمیشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهر مردودی زدن بر پیشانی دانش آموز به هیچ وجه صحیح نیست گفت: اکنون در کارنامه ارزشیابی توصیفی عنوان مردودی قید نمیشود و میگویند دانش آموز نیاز به پشتیبانی و تلاش بیشتر دارد. بنابراین در سیستم اخیر عنوان مردودی را بر دانش آموزان نمیگذارند. دانش آموز چه دیر آموز باشد و چه استثنایی فرقی نمیکند و باید برنامههای آموزش و پرورش برای این دانش آموزان با جدیت بیشتری دنبال شود.
اعلام نتایج معرفی شدگان رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری 94-95
حسین توکلی گفت: فهرست اسامی 24 هزار و 879 نفر ( هشت هزار و 603 نفر زن و 16 هزار و 276 مرد) معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های مختلف تحصیلی نیمه متمرکز دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها،همچنین موسسات آموزش عالی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان برای شرکت در مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش گروه های آزمایشی مختلف و رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی آزمون سراسری سال 94 امروز روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس ضوابط مربوط به گزینش رشته های نیمه متمرکز، معرفی شدگان هر یک از کدرشته های نیمه متمرکز تا چند برابر ظرفیت در هر کد رشته با توجه به نمره کل از بین داوطلبانی که کدرشته یا رشته های مربوط را انتخاب کرده اند استخراج و اسامی آنان در هر رشته درج شده است.
توکلی اضافه کرد: معرفی شدگان رشته های نیمه متمرکز بر اساس اولویت بندی رشته های خود در فرم انتخاب رشته گزینش می شوند، بنابراین ضرورت دارد در مراحل مختلف مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش یا آزمون عملی شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان پذیرفته شده رشته های متمرکز آزمون سراسری 94 باید توجه کنند چنانچه در ردیف معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت هر یک از رشته های نیمه متمرکز قرار گرفته اند، برای انجام مراحل مختلف مصاحبه، معاینه یا آزمون عملی رشته و یا رشته های نیمه متمرکز اعلام شده اقدام کنند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته های نیمه متمرکز قرار گیرند؛ بر اساس ضوابط، قبولی قبلی آنان در رشته متمرکز لغو می شود و باید در رشته قبولی نیمه متمرکز ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد: به عبارت دیگر امکان بازگشت و ادامه تحصیل این دسته از پذیرفته شدگان در رشته قبولی متمرکز وجود ندارد. همه معرفی شدگان یادشده باید بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه ای که همراه فهرست اسامی آنان روی سایت سازمان قرار می گیرد و با توجه به برنامه زمانی اعلام شده برای شرکت در مراحل مختلف گزینش رشته های نیمه متمرکز اقدام کنند.
منبع: http://libarshad1388.blogsky.com
تصویب نهایی سر فصلهای دروس دوره دکتری آینده پژوهی 94-95
مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از تصویب نهایی سر فصل های دروس دوره دکتری آینده پژوهی خبر داد.
حاکم قاسمی درجمع دانشجویان جدید الورود دوره دکتری آینده پژوهی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: سرفصل های دروس دوره دکتری آینده پژوهی تصویب شده است.
وی با اشاره به فرایند طولانی تصویت سر فصلهای رشته آینده پژوهی که موجب نگرانی و دغدغه دانشجویان این رشته شده بود اعلام کرد: تصویب سرفصلها نگرانیها را مرتفع کرده و زمینه هماهنگی بیشتر در آموزش دانشجویان را در دانشگاههایی که این رشته تحصیلی در آنها دایر است فراهم آورده است.
مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: با توجه به سرفصل های مصوب، دوره دکتری آینده پژوهی دارای دو گرایش علم و فناوری و گرایش فرهنگی و اجتماعی است که این اطلاعات برروی سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
وی افزود: دانشگاه هایی که مجوز پذیرش دانشجو در دوره دکتری آینده پژوهی دارند می توانند با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای علمی در هریک از این گرایش ها اقدام به پذیرش دانشجو کنند.