وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی

دانلود تمامی کتابهای درسی اول دبستان (ابتدایی) 94-95

دانلود تمامی کتابهای درسی جدیداول دبستان  94-95 | دانلود تمامی کتابهای درسی جدیداول ابتدایی 94-95 |
دانلود تمام کتابهای درسی اول دبستان (ابتدایی) سال تحصیلی 94-95

لینک دانلود کتابهای درسی سایر پایه ها : دوم - سوم - چهارم - پنجم - ششم

پایه اول

دانلود کتاب فارسی بخوانیم - اول دبستان


دانلود کتاب فارسی مهارت ها ی نوشتن - اول دبستان

برای دریافت فایل بخشی از کتاب، روی موضوع مورد نظر کلیک کنید: 

زمان برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی 94-95

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی 94-95 | زمان برگزاری و اعلام نتایج کاردانی به کارشناسی 94-95 |
اعلام زمان برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 94

ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی نا‌پیوسته سال 94 ، 3 خرداد ماه آغاز شد و در روز 16 خرداد ماه پایان پذیرفت.

 
در این آزمون 134 هزار و 666 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 57 هزار و 34 نفر زن و 77 هزار و 632 نفر مرد می‌باشند. این آزمون برای پذیرش در 69 کد رشته امتحانی برگزار خواهد‌شد.
 
آزمون کاردانی به کارشناسی نا‌پیوسته سال 94 در بعد از ظهر جمعه 16 مرداد ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد‌ شد و کارت ورود به جلسه به همراه برگ راهنمای مربوط از روز 13 مردادماه بر روی سایت سازمان‌ سنجش قرار می‌گیرد.

منبع: http://libarshad1388.blogsky.com

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 94-95

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 94-95 | زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 94-95 |
زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 94 - اول مرداد 94

سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 را تا اول مردادماه اعلام می‌کند.


پس از اعلام نتایج، پاسخنامه رتبه‌های کشوری کمتر از 75 هزار در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی و همچنین رتبه کمتر از 10 هزار در گروه‌های هنر و زبان خارجی منتشر می‌شود و پس از آن مجازین به انتخاب رشته می‌توانند با توجه به دفترچه راهنما برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.


آزمون سراسری سال 94 در روزهای 21، 22 و 23 خرداد برگزار شد.

آیین نامه جدید امتیاز دهی نمره مصاحبه دکتری سراسری 95 - 96

سوالات مصاحبه دکتری سراسری 95-96 | سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 95-96 |
آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری 95-96


در مصاحبه های آزمون دکتری نیمه متمرکز 95 سراسری ۴۰ درصد نمره به سوابق پژوهشی، ۳۰ درصد به سوابق آموزشی و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص داده شده است.


بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم، دانشگاه ها موظف هستند نمره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری را بر اساس جداول زیر تعیین و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال فرمایند.

 

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر۴۰ امتیاز)

 

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)

امتیاز مکتسبه

۱

۱-۱- مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

۱-۳- برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۲۲ امتیاز

-  هر مقاله تا ۷ امتیاز

- گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

-  برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز


 

۲

مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

۶ امتیاز

هر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق آیین‌نامه ارتقاء


 

۳

مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر (داخلی یا خارجی)

۴ امتیاز

هر مقاله خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز


 

۴

تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

۴ امتیاز

-


 

۵

کیفیت پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد

۴ امتیاز

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز


 

 
 جمع

۴۰

-


 

 

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر۳۰ امتیاز)

 

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)

امتیاز مکتسبه

۶

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی

تا ۶ امتیاز

-


 

۷

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته

تا ۵ امتیاز

-


 

۸

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی

۳ امتیاز

-


 

۹

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

۳ امتیاز

-


 

۱۰

برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی

۵ امتیاز

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶ ، ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز


 

۱۱

داشتن مدرک زبان معتبر

۸ امتیاز

طبق جدول شماره ۴


 

 

جمع

۳۰


 

 

 

جدول ۳- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه (حداکثر۳۰ امتیاز)

 

ردیف

شاخص ارزیابی

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی(طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)

امتیاز

مکتسبه

۱۲

تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات

۳ امتیاز


 

 

۱۳

وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی

۳ امتیاز


 

 

۱۴

شخصیت، متانت و نحوه تعامل

۳ امتیاز


 

 

۱۵

نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی

۳ امتیاز


 

 

۱۶

توانایی فن بیان و انتقال مطالب

۳ امتیاز


 

 

۱۷

همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه

۱۵ امتیاز


 

 

 

جمع

۳۰


 

 

 

جدول شماره ۴- همترازی نمرات آزمون‌های ملی و بین‌الملی زبان انگلیسی

 

MSRT (MCHE)

IELTS Equivalent

TOEFL IBT

TOEFL Computer

TOEFL PAPER+ TOLIMO

حداکثر امتیاز

۱۰۰-۹۵

۹/۰-۷/۵

۱۲۰-۱۱۳

۳۰۰-۲۶۳

۶۸۰-۶۲۵

۸

۹۰

۷/۰

۱۰۰

۲۵۰

۶۰۰

۸

۸۵

۶/۵

۹۱-۹۰

۲۳۲

۵۷۵

۷

۸۰

۶/۰

۸۰-۷۹

۲۱۳

۵۵۰

۶

۷۵

۵/۵

۷۰-۶۹

۱۹۶

۵۲۵

۵

۷۰

۵/۰

۶۰-۵۶

۱۷۳

۵۰۰

۴

۶۵

۴/۵

۵۰-۴۹

۱۵۲

۴۷۵

۳

۵۵

۴/۰

۴۰-۳۹

۱۳۳

۴۵۰

۲

۴۵

۳/۵

۳۰-۲۹

۱۱۳

۴۲۵

۱


  منبع: http://libarshad1388.blogsky.com

 

کاهش تاثیر وزن مصاحبه در آزمون دکتری 95-96

مصاحبه دکتری سراسری 95-96 | مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 95-96 | سوالات مصاحبه
کاهش تاثیر وزن مصاحبه در آزمون دکتری 95-96

در سه سال گذشته پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد و پیام نور به صورت مستقل انجام می شد و این موضع سبب ایجاد رقابت در بین دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو شده بود که کیفیت را از دانشگاه ها دور می کرد.

بنابراین طرح سنجش و پذیرش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

هدف این طرح این است که مقطع دکتری از حالت باز خارج شود و مجموعه بسته ای را وجود داشته باشد تا براساس آن نیاز دانشگاه ها به دانشجو را مورد ارزیابی قرار گیرد تا دانشگاه ها بتوانند مطابق با معیارهایی سازمان سنجش نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند. از سوی دیگر این طرح، دانشگاه ها را آزاد نمی گذارد که به صورت سلیقه ای دانشجویان خود را انتخاب کنند.

در این روش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به صورت متمرکز خواهد بود.

برطبق این طرح وزارت علوم کل مجموعه های دانشگاه ها را زیر نظر خود قرار می دهد ولی استقلال را به دانشگاه ها خواهد داد تا تصمیم نهایی را برای پذیرش دانشجو دانشگاه ها بگیرند.

به نوعی می شود گفت تمرکز همچنان در پذیرش دانشجو وجود دارد و دانشجویان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها معرفی خواهند شد و دانشگاه نمی تواند دانشجویی را خارج از دانشجویانی که سازمان سنجش معرفی کرده است برای پذیرش دانشجو انتخاب کند.

همچنین بحث هایی در رابطه با درصد تأثیرگذاری آزمون ورودی دکتری و مصاحبه انجام شده و پیشنهادهایی برای تأثیرگذاری ۷۰ درصدی برای آزمون علمی و ۳۰ درصدی برای مصاحبه یا تأثیرگذاری ۶۰ درصدی برای آزمون و ۴۰ درصدی مصاحبه یا تأثیرگذاری ۵۰ درصدی هم برای آزمون و هم برای مصاحبه مطرح گردیده است. ولی تا این طرح در مجلس تصویب نشود نمی توان نتیجه نهایی آن را اعلام نمود.

منبع: http://libarshad1388.blogsky.com


مهم ترین مشکلات حذف آزمون نیمه متمرکز دکتری 95-96

حذف دکتری 95-96 | حذف دکتری تخصصصی 95-96 | آخرین اخبار حذف دکتری
مهم ترین مشکلات حذف آزمون نیمه متمرکز دکتری 95-96

از چند ماه گذشته زمزمه های حذف آزمون دکتری و ارائه اختیار کامل پذیرش دانشجو به دانشگاه ها به گوش می رسید. زمزمه هایی که کم کم جامه عمل به تن کردند و به صورت آیین نامه درآمدند. آیین نامه ای که گرچه هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است اما مسئولین از ابلاغ آن به دانشگاه ها خبر داده اند.

از بحث خبرهای ضدونقیض ارائه شده در خصوص وجود یا عدم وجود دروس تخصصی در آزمون اولیه که بگذریم، کم کم مشکلات ناشی از حذف این کنکور رخ نمایی می کند. مشکلاتی که مهم ترین دلایل راه اندازی آزمون دکتری معرفی شدند و اکنون در حالی سخن از حذف آزمون دکتری به میان آمده که هنوز راه حلی برای آنها اندیشیده نشده است.

در مطلب حاضر برخی از این مشکلات معرفی شده است:

۱- منابع امتحانی متفاوت: با حذف آزمون تخصصی یکپارچه سازمان سنجش، دانشگاه ها شروع به برگزاری آزمون کتبی خواهند نمود. تجربه آزمون های دکتری سال های گذشته نشان می دهد که در زمینه منابع تفاهم چندانی بین دانشگاه های مختلف وجود ندارد و علاوه بر اختلاف در منابع طرح سؤالات حتی عناوین دروس مورد آزمون نیز متفاوت است. در این صورت داوطلبان مجبورند دروس متعددی را مطالعه کنند و یا از همان ابتدا یک یا دو دانشگاه را انتخاب کنند و از سایر فرصت های پیش رو صرف نظر نمایند.

۲- همزمانی آزمون ها: در برخی رشته ها نظیر فیزیک و شیمی و ریاضی دانشگاه های متعددی در مقطع دکتری پذیرش دارند. در صورتی که داوطلبی بخواهد از همه فرصت های خود استفاده نماید، قطعاً با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. البته مشکل همزمانی آزمون ها و مصاحبه ها مختص این گونه رشته ها نیست و رشته های با پذیرش متوسط نیز با این مشکل روبرو خواهند شد. مشکلی که در گذشته داوطلبان زیادی را آزار داده است.

۳- عدالت آموزشی: از مهم ترین دلایلی که وزارت علوم سابق را به برگزاری آزمون دکتری رهنمون کرد، شکایات متعدد داوطلبان از عدم رعایت عدالت آموزشی از سوی دانشگاه ها و تبعیض بین دانش آموختگان همان دانشگاه با سایر داوطلبان بود. متأسفانه این گونه شکایات حتی طی برگزاری آزمون دکتری که اختیار کامل در دست دانشگاه ها بود ادامه داشت، به گونه ای که مهم ترین عامل شکایت از سوی دانشجویان (به نقل از سازمان بازرسی) در سال گذشته بود و این مشکلی است که همچنان راهکاری برای آن ارائه نشده است.

۴- دشواری پاسخگویی به تعداد زیاد داوطلبان: با شروع ثبت نام اولین آزمون دکتری و تکرار مداوم شعار عدالت آموزشی بسیاری از داوطلبان که امیدی به پذیرش در دوره دکتری نداشتند روانه این آزمون شدند. منفعت سازمان سنجش در تعداد بالای متقاضیان نیز عامل دیگری بود تا تبلیغات گسترده تری در خصوص آزمون انجام شود و حتی فرصت مجددی به ثبت نام متقاضیان اختصاص داده شود.  این عوامل موجب شد تا تعداد متقاضیان ورود به دوره دکتری به یکباره افزایش چشمگیری داشته باشد و این افزایش شدید تا سال دوم آزمون نیز ادامه یابد. هر چند به تدریج با توجه به برخورد دانشگاه های مختلف در مصاحبه ها و حذف برخی داوطلبان (که برخی رتبه های خوبی در آزمون کتبی داشتند) بازار ثبت نام ها هم کم فروغ شد. با این حال همچنان تعداد زیادی، در حدود ۲۰۰ هزار نفر، متقاضی فعال این آزمون هستند و این تعداد با متقاضیان سال های پیش از آزمون دکتری قابل قیاس نیست.

پاسخگویی به این جمعیت بالای متقاضی برای بسیاری از دانشگاه ها امری دشوار است و حتی اگر به امید هزینه های دریافتی از داوطلبان بخش های ویژه ای به این امر اختصاص یابد، موضوعی است که باعث تشکیل ادارات موازی در دانشگاه های مختلف و به هدر رفتن سرمایه های کشور خواهد شد.

۵- هزینه بالای شرکت در آزمون دکتری: در حال حاضر هزینه ای که برخی دانشگاه ها برای برگزاری مرحله مصاحبه از داوطلبان اخذ می نمایند بسیار بالا است و اگر این هزینه شامل آزمون کتبی نیز باشد، قطعاً مبلغ بالاتری خواهد شد. در نتیجه اگر داوطلبی قصد شرکت در آزمون ۱۰ دانشگاه را هم داشته باشد، تأمین هزینه این آزمون ها چندان ساده نخواهد بود. هزینه رفت و آمد و سفرهای بین شهری برای شرکت در آزمون ها هم خود خرج فوق العاده دیگری است که قطعا قابل چشم پوشی نخواهد بود. حال اگر این هزینه ها را در کنار تعداد شرکت کنندگان در نظر بگیریم، بودجه بسیار زیادی از سبد خانواده های این داوطلبان خارج خواهد شد. هزینه ای که تأمین آن از توان بسیاری از خانواده ها خارج است و ممکن است منجر به از دست رفتن استعدادهای ارزشمندی برای تحصیل در مقطع دکتری گردد.

منبع: http://libarshad1388.blogsky.com


اهمیت تنظیم خواب برای کنکوری ها

خواب کنکوری ها | تنظیم خواب کنکوری ها | تنظیم خواب در هفته پایانی کنکور
رابطه مستقیم خواب کافی و تقویت حافظه

تحقیقات جدید نشــان می دهد خــواب خوب و کافى، حافظه را تقویت مى کند و باعث سازماندهى دوباره ى اطلاعات ذخیره شــده مى شود.

مغز انسان در جریان خواب به ســازماندهى و ساختارسازى دوباره ى اطلاعات ذخیره شده در طول روز اقدام مى کند و انسان مى تواند از این مکانیزم بهره ببرد؛ به شرط آن که از خواب کافى برخوردار باشد.

بر اساس این تحقیقات، حجم حافظه ى شکل گرفته به کیفیت خواب بستگى دارد.

محققــان دانشــگاه میشــیگان آمریکا در تحقیقــات خود دریافتند خواب، حافظــه ى جدیدى را در مغز انســان تشــکیل مى دهد که مســئول تقویت توانمندى هاى آن براى یادآورى و یادگیرى چیزهاى جدید است و ایــن حافظه از نظر فــرم و محتوا با حافظه ى سنتى انسان متفاوت است.

خواب کنکوری ها

روزی حداقل ۷ ساعت بخوابید. سال کنکور فرسایشی است. به خودتان بیش از حد فشار نیاورید، ولی پیوسته تلاش کنید. در سال کنکور باید به روح، روان، و جسم خودتان در کنار درس توجه داشته باشید.

منبع: http://libarshad1388.blogsky.com


دانلود جزوه محاسبات سریع ریاضی

دانلود رایگان جزوه محاسبات سریع ریاضی کنکور 94-95
دانلود جزوه کاربردی محاسبات سریع ریاضی
کاری از مهندس بابک محب

جزوه محاسبات سریع ریاضی سعی در تکمیل تمام دانسته های شما در چهار عمل اصلی و به حداقل رساندن زمان محاسبات و اشتباه های محاسباتی شما دارد.


منبع: http://libarshad1388.blogsky.com