وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی
وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی

گفتگو با پویا همدانیان رتبه 1 (یک) کنکور زبان 94 از کاشان

کارنامه رتبه یک کنکور زبان 94-95 | گفتگو (مصاحبه) با رتبه یک کنکور زبان 94-95 |
مصاحبه - گفتگو با  پویا همدانیان رتبه یک کنکور زبان 94 از کاشان


لینک دانلود کارنامه رتبه یک کنکور زبان های خارجه 94


لطفا خودتان را معرفی کنید.


پویا همدانیان هستم از دبیرستان شهید بهشتی شهر کاشان .

لطفا از نحوه برنامه ریزی و ساعات مطالعاتی خود بگویید و اینکه آیا شما از دفتر برنامه ریزی استفاه می کردید؟
بله بنده از دفتر برنامه ریزی همیشه استفاده می کردم و خیلی مفید بود .در کل بدون برنامه نمیتوانستم درس بخوانم .به این صورت برنامه ریزی داشتم که در روز جمعه برای کل روزهای هفته برنامه ریزی را انجام میدادم و با توجه به زمانی که در منزل در ایام هفته داشتم برنامه می ریختم . به جز پنج شنبه و جمعه به طور متوسط 6 ساعت زمان برای مطالعه داشتم ولی روزهای آخر هفته به طبع زمان بیشتری را اختصاص میدادم .

برای برنامه ریزی در طول هفته زمان مشخصی برای مطالعه برای هر درس درنظر نمی گرفتم و تنها مشخص می کردم در چه روزی چه درسی را بخوانم و اولویت بندی می کردم.  به این صورت که بطور مثال یک درس تخصصی را در روز شنبه بخوانم و بعد آن یک درس از دروس عمومی و سپس مجددا اختصاصی ... و همه ی اینها را در دفتربرنامه ریزی وارد می کردم و چک می کردم.

آیا در درسی ضعف داشتید که آن را به نقطه قوت مبدل نمایید؟
بله. در دروس ادبیات و معارف مشکل داشتم و به این صورت مشکلم را حل کردم که شروع کردم به خواندن این دروس به صورت جزئی و درس به درس . یعنی به این صورت که بصورت ریز به ریز نکات و مفاهیم را مطالعه کردم و تست می زدم.

آیا از کتاب های کمک آموزشی هم استفاده می کردید؟
بله. از کتاب های آبی قلمچی برای چنددرس اختصاصی استفاده کردم و  همین طور کتاب زرد عمومی قلمچی که از ایام نوروز این کتاب را در اولویت قرار دادم و کتاب بسیار خوبی است و برای دروس عمومی صددرصد نیاز است و باعث شد دروس عمومی را خیلی بهتر و بیشتر فرا بگیرم و تسلط بالاتری پیدا کنم.

آیا شما یک برنامه برای آزمون ها داشتید؟
بله. بنده فقط برنامه راهبردی کانون را دنبال می کردم که خیلی خوب تنظیم شده بود و با کمک آن توانستم خیلی خوب پیش بروم و چون از تابستان شروع نکرده بودم خودم را به آزمون ها برسانم.

نظرتان را راجع به آزمون های کانون در طی سال و همین طور آزمون های جامع بفرمایید؟
دروس اختصاصی آزمون ها همیشه خوب بودند البته گاهی پیش می آمد که سوالات سخت تر باشد ولی درکل از سطح علمی سوالات راضی بودم .سوالات دروس عمومی سخت تر از کنکور بود و در کنکور 94 به نظرم سوالات آسان تر بود که البته باعث شد که در کنکور نتیجه خوبی را بگیرم .

منبع: http://libarshad1388.blogsky.com