وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی
وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی

گفتگو با ابوالفضل مشیری رتبه 3 (سه) کنکور انسانی 94 از اصفهان

کارنامه رتبه سه کنکور انسانی 94-95 | گفتگو (مصاحبه) با رتبه سه کنکور انسانی 94-95 |

 گفتگو با ابوالفضل مشیری رتبه 3 (سه) کنکور انسانی 94 از اصفهان


میزان درصد پاسخ صحیح شما به تفکیک هر درس چقدر بود؟

زبان 85.4، عربی عمومی 92، فرهنگ و معارف 69.4، زبان خارجی 90.7، آمار و ریاضی 88.4، اقتصاد 84.05، ادبیات تخصصی 84.5، عربی 93.4، تاریخ و جغرافی 95.6، علوم اجتماعی 100، فلسفه و منطق 73.4 و روانشناسی 100 درصد.


چرا رشته علوم انسانی را در دبیرستان انتخاب کردید؟


علاقه من به علوم انسانی بر می‌گردد به دوران راهنمایی که علاقه شدیدی به تاریخ و فلسفه داشتم، در سال دوم دبیرستان با انگیزه‌تر به دنبال تحصیل در رشته مدیریت بودم اکنون پس از حقوق اولویت اولم رشته علوم سیاسی است.


آیا در طول تحصیل همیشه شاگرد اول بودید؟


از دوران دبستان همیشه در ردیف شاگردهای خوب بودم اما در دوره راهنمایی دوره تحصیلی متوسط‌‌‌تری داشتم و به محض ورود به دبیرستان و بعد از سال دوم به اوج بازگشتم.


فکر می‌کردید روزی رتبه 3 کنکور سراسری را از آن خود کنید؟


من همیشه به رتبه برتر و حتی رتبه یک فکر می‌کردم ولی می‌دانستم که بلند پروازی است، با آزمون‌های آزمایشی که در طول سال تحصیلی انجام می‌دادم به خودم امیدوار بودم و بعد از کنکور هم تخمین رتبه 10 تا 20 را داشتم.


روزی چند ساعت درس ‌می‌خواندید؟


درس خواندن من از سال سوم که امتحانات نهایی داشتیم جدی‌تر شد و با نزدیک شدن به زمان کنکور تمام فکرم را معطوف درس خواندن کردم. روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم بین 10 تا 12 ساعت درس می‌خواندم و در روزهای نزدیک کنکور با حداکثر توان و تا 13 ساعت هم مطالعه داشتم.


آیا در کلاس‌های فوق برنامه و آزمون‌های موسسات شرکت کرده‌اید؟


من فقط در کلاس‌های فوق برنامه‌ای که در مدرسه گذاشته می‌شد شرکت می‌کردم که در آن موقع کلاس عربی و زبان فارسی و ریاضی بود. من به جز شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش در هیچ آزمونی شرکت نکردم و اگر موسسه‌ای برای تبلیغ از من استفاده کند، خلاف واقع است.


چه توصیه‌ای برای روش درس خواندن دانش‌آموزان کنکوری دارید؟


روش درس خواندن من به گونه‌ای بود که پس از خواندن دروس حفظی مثل تاریخ، جغرافی و تاریخ ادبیات برای خودم سئوال طرح می‌کردم و پیش آمادگی برای امتحان ایجاد می‌کردم. در دروسی مانند آرایه‌های ادبی و ادبیات هم سعی کردم با تست زدن مکرر تسلط خود را بالا ببرم.


منبع: http://libarshad1388.blogsky.com