وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی
وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

وبلاگ شخصی محمد قاسمیان

بازاریابی همکاری در فروش | بورس اوراق بهادار | تحلیل بازارهای مالی

اصلاحات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 96-97 منتشر شد


برخی اصلاحات جداول رشته‌های امتحانی دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 96 منتشر شد.


به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اصلاحات منتشر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D ) سال ۹۶، داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند می توانند در صورت تمایل فرم تقاضانامه خود را ویرایش کنند.


اصلاحات جداول رشته های امتحانی مندرج در دفترچه راهنما

ردیف

کدرشته امتحانی

عنوان رشته امتحانی

مورد و یا موارد اصلاحی

۱

۲۱۰۱

زبان و ادبیات فارسی

رشته های مرتبط: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات تطبیقی، زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات پایداری، آموزش زبان فارسی، زبان و ادبیات فارسی گرایش های نظریه ها و نقد ادبی، ویرایش و نگارش و ادبیات روایی، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

۲

۲۱۲۲

تاریخ ـ تاریخ ایران دوره اسلام

رشته های مرتبط: تاریخ و تمامی گرایش­های آن، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، تاریخ تشیع، ایران شناسی، تاریخ ملل و تمدن اسلامی، تاریخ علم، فلسفه علم، الهیات و معارف اسلامی، سطح سه حوزه

۳

۲۱۳۱

الهیات ـ ادیان و عرفان

رشته های مرتبط: تمامی رشته های ادیان و عرفان، فلسفه دین، فلسفه غرب، الهیات و معارف اسلامی، سطح سه حوزه

۴

۲۱۳۳

الهیات ـ کلام

رشته های مرتبط: تمامی رشته های کلام و فلسفه، فلسفه اخلاق و کلام (حکمت) اسلامی، علوم حدیث – گرایش کلام و عقاید، الهیات و معارف اسلامی، سطح سه حوزه

۵

۲۱۳۶

فلسفه

رشته های مرتبط: تمامی رشته ­های فلسفه و رشته ها با گرایش فلسفه، تمامی گرایش­ های الهیات و معارف اسلامی، تمامی گرایش های ریاضی، تمامی گرایش های فیزیک، تاریخ علم دوره اسلامی، فلسفه هنر، فلسفه و کلام اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، سطح سه حوزه

۶

۲۱۴۱

فلسفه تعلیم و تربیت

رشته های مرتبط: تمامی رشته ها

۷

۲۱۴۲

برنامه ریزی درسی

رشته های مرتبط: تمامی رشته ها

۸

۲۱۴۳

مدیریت آموزشی

رشته های مرتبط: تمامی رشته ها

۹

۲۱۴۵

تکنولوژی آموزشی

رشته های مرتبط: تمامی رشته ها

۱۰

۲۳۳۸

مهندسی معدن ـ مکانیک سنگ

تصحیح عنوان دروس اختصاصی: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (مکانیک سنگ) و کارشناسی ارشد شامل (مکانیک محیط های پیوسته ـ طراحی و اجرای فضاهای زیرزمینی)

انتهای پیام/

روش مطالعه معارف برای کنکور (دین و زندگی)


معارف اسلامی را چگونه بخوانیم؟


از زبان رتبه های برتر آزمون سراسری

تا 10 سال پیش شاید برای پاسخ دادن به سؤال­های درس معارف اسلامی در آزمون سراسری، حفظ کردن کتاب کافی بود، اما در سال­های اخیر، برای موفقیت در این درس، علاوه بر مطالعۀ دقیق، باید به نقد و بررسی و تحلیل مباحث کتاب­های دین و زندگی پرداخت؛ در واقع امروزه سؤال‌های درس معارف اسلامی ساده نیست و نمی‌توان براحتی درصد خوبی را در این درس کسب کرد.تلاش کرده‌ایم که از زبان داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف، که در این درس درصد خوبی کسب کرده‌اند، نحوۀ مطالعۀ درس معارف اسلامی و آمادگی برای آزمون آن را بیان کنیم. همچنین شاهد سخنان داوطلبانی هستیم که با وجود کسب رتبۀ عالی، نتوانسته‌اند درصد قابل توجهی را در این درس به دست بیاورند. بدون شک، سخنان این دسته از افراد نیز خالی از فایده نیست.

البته شاید شما اصلاً با درس مورد نظر مشکلی نداشته باشید که در این صورت، مشخص است که نباید نحوۀ مطالعۀ خود را تغییر دهید؛ یا شاید شیوۀ مطالعۀ دارنده یک رتبۀ برتر، با توجه به مهارت و سطح آمادگی شما، نتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

محمد امین روان بخش:رتبۀ 2 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 95، معارف اسلامی 85 درصد:تنها درسی که احتمال می­دادم در آزمون سراسری 100 درصد بزنم، معارف اسلامی بود؛ چون این درس را خیلی خوانده بودم و تقریباً پنج دور کتاب­های معارف اسلامی را به صورت کامل خوانده بودم. برای فراگیری این درس، روشم این بود که یک بار متن درس را کامل می­خواندم تا به موضوع آشنا شوم و بتوانم مفهوم آیات را بهتر متوجه شوم و سپس پیام آیات را در کنار کتاب درسی می­نوشتم تا هم مطالب را به صورت خلاصه داشته باشم و هم خود اینکه نوشتن باعث یادگیری می­شد؛ سپس باردیگر متن کتاب را می­خواندم تا یادگیری­ام کامل ترشود و بعد سراغ تست می­رفتم و پاسخ هر تست را نیز بررسی می­کردم. همچنین بررسی می­کردم که به کدام قسمت‌های درس، کمتر توجه کرده‌ام، و در نهایت، آیات را تقریباً حفظ می­کردم و به مرور درس­ها می­پرداختم.

محمد کاظم میدانی:رتبۀ 23 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری 93، معارف اسلامی 64 درصد:به دلیل نوع مطالب موجود در هر درس معارف اسلامی، شاهد طرح سؤال­های سخت و آسان در آن هستیم؛ برای مثال، شاید در یک نگاه، درس هشتم سال چهارم، که مربوط به معیارهای تمدن اسلامی است و دارای چندین صفحه مطلب صرفاً حفظی است و آیات زیادی دارد، از درس دوم سال دوم، که در مورد نظم در خلقت و هدف آفرینش است و به گونه ای همه از قبل با آن آشنا هستند و تشکیل شده از چند آیه کوتاه است، سخت­تر به نظر برسد، اما پس از مطالعه درس‌ها و زدن تست‌های کنکور، متوجه خواهید شد که سؤالات درس هشتم سال چهارم کاملاً پاسخ مشخصی دارند، ولی اغلب سؤالاتی که از درس دوم سال دوم طرح می‌شوند، سؤالاتی با ظاهری از کلمات دشوار هستند که جواب دادن به ­آنها نیاز به استنباط دارد.در مورد نحوۀ خواندن درس معارف اسلامی، یک مجموعه راهکار برای بهتر حفظ کردن و فهمیدن وجود دارد. اولین کار این است که وقتی با یک درس تازۀ معارف اسلامی مواجه می­شوید، اگر مطالب کلی درس را نمی­دانید، یک بار به صورت روزنامه‌وار آن را بخوانید تا با مفاهیم و عنوان­هایش آشنا شوید و سپس برای بار دوم به قول معروف به جان کتاب بیفتید و ابتدا آیات را دقیق بخوانید و به صورت کامل بر نکات و واژه‌های مهمش مسلط شوید. در مورد متن درس هم آن را واو به واو بخوانید و مطالب مهمش را مشخص کنید و همچنین جای آمدن مطالب را یاد بگیرید؛ یعنی بدانید که هر مطلب به دنبال چه مطلبی و تحت چه عنوانی آمده است. همین طور لازم است که رابطه‌های علت و معلولی را نیز خوب تشخیص دهید و آنها را با فلش مشخص کنید. ضمناً هر جا که نکته‌های ترکیبی با درس‌های قبل یا بعد یا با تکه‌ای دیگر از متن به ذهنتان رسید، همان جا آنها را بنویسید. مطمین باشید که اشکالی پیش نمی­آید اگر کتابتان تمیز و نو نباشد !حتماً چند روز بعد از مطالعه، به سراغ تست‌های آن درس بروید تا با نحوۀ طرح سؤال از آن درس آشنا شوید. بهتر است که منبع اصلی تست را هم تست‌های کنکور سال‌های قبل قراردهید.یک روش خیلی کار آمد برای یادگیری مطالب حفظی، روش نوشتن است؛ زیرا نوشتن برابر است با هفت بار خواندن ! اگر به مطلبی برخوردید که خیلی حفظی است و نمی­توانید آن را براحتی حفظ کنید، مطلب را به صورت مفهومی بنویسید و حتی می­توانید آن را خلاصه نویسی کنید؛ حتی رونویسی از مطلب می­تواند به جای‌گیری مطلب در حافظه کمک زیادی بکند و بازدهی مطالعه شما را بالا ببرد؛ چون مدام دست شما به کاغذ و قلم است و در حین خواندن مطلب حفظی تکراری، که احتمالاً علاقه‌ای هم به آن ندارید، حواستان پرت نمی­شود.یکی دیگر از کارهایی که می­شود انجام داد، مارک‌دار کردن و خط کشیدن زیر نکات مهم است؛اما باید توجه کنید که مارک‌دار کردن باید در زمان تسلط بر متن درس و فقط برای مشخص کردن نکات مهم استفاده بشود. مشخصاً کسی که بار اول درس را می­خواند، نمی­تواند بخوبی نکات مهم آن را مارک‌دار کند، و چه بسا تمامی متن را به دلیل جدید بودن مارک‌دار می­کند!مطلب بسیار مهم‌تر از مطالعه، مروراست. اولین کاری که به شما در خواندن درس دین و زندگی، بسیار کمک می­کند این است که هر وقت و هر جا تستی از این درس دیدید که نکتۀ جدیدی را مد نظر داشت، آن را بلافاصله در کتابتان وارد کنید.با این شیوه مطالعه و مرور، تا قبل از زمان برگزاری کنکور، تقریباً کل متن کتاب را بسیار دقیق و با دقت مطالعه خواهید کرد.

علی محمّدی:رتبه 90 گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری 93، معارف اسلامی 90 درصد:اول کار اصلاً نمی‌دانستم که چه می‌خوانم؛ یعنی موضوعات کتاب را نمی‌شناختم و روش درستی برای مطالعه در دست نداشتم. همچنین منبع خوبی نداشتم و دروس را خوب یاد نمی‌گرفتم؛ یعنی نمی‌دانستم که کدام مطالب را بخوانم و چگونه بخوانم. بعد از مدتی تلاش و سر و کلّه زدن با آزمون و تست‌های کنکور، روش متناسب با درس را پیدا کردم .ابتدا موضوعی را که درس دربارۀ آن می‌خواست بحث کند، پیدا می‌کردم و سپس، مهم‌ترین آیات مرتبط با موضوع درس را نشانه گذاری می‌کردم و آن بخش از متن درس و احادیثی را که با این آیات مرتبط بود نیز پیدا می‌کردم و با دسته‌بندی درست این مطالب، یادگیری برایم به بهترین شکل ممکن صورت می­گرفت و بازیابی آن درس در جلسه آزمون هم برایم به آسان‌ترین شکل ممکن به وجود می‌آمد.

زینب امیر بکایی:رتبۀ 2 گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 85 درصد:روی آیات و مفهوم آنها خیلی تاکید می‌کردم؛ درواقع آیات را تقریباً حفظ بودم و روی معانی و مفهوم آنها خیلی تمرکز می‌کردم. فکر می‌کنم که تسلط کامل به کتاب‌های درسی، برای پاسخ به سؤال‌های این درس، بسیار مهم است.

پوریا یاراحمدی:رتبه 3 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 92،معارف اسلامی 100 درصد:برای تسلط بر درس معارف اسلامی، تا جایی که ممکن بود، کتاب‌ها را می‌خواندم. شاید 10 بار کتاب‌های درسی را واو به واو خواندم تا کاملاً به متن آن کتاب‌ها مسلط شدم.

پویان مینایی:رتبۀ 4 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 94 درصد:در درس معارف اسلامی، اولویت اولم، کتاب درسی بود، و آن قدر کتاب‌ها را خوانده بودم که در نهایت آنها را کاملاً حفظ شدم. گاهی نیز خودم از مباحث معارف اسلامی تست می‌ساختم و دقت می‌کردم که هر عبارت کتاب، مربوط به کدام موضوع است و به کدام زیر موضوع برمی‌گردد. برای بالا بردن دقتم در این زمینه، از خودکارهای رنگی برای خط کشیدن زیر عبارت‌های مهم استفاده می‌کردم یا نکته‌ها مهم هر درس را با رنگ‌های مختلف می‌نوشتم.

سهند سروری:رتبۀ 9 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 84 درصد:چیزی که در این درس خیلی مهم است، متن کتاب و مهم­تر از آن، آیات موجود در کتاب است؛ چون 70 تا 80 درصد سؤال‌های معارف اسلامی، یا به طور مستقیم به 250 تا 260 آیه موجود در کتاب ربط دارد یا به مفهوم آنها مرتبط می‌شود. من برای به خاطر سپردن آیات، به کلید واژه های هر آیه دقت می‌کردم؛ برای مثال، در درس فقه، که درس یازدهم معارف اسلامی سال سوم است، کلمه “کافّه” در آیه موجود در درس ذکر شده است. در آیه آمده است که مردم به پیش امام بروند و فقه یاد بگیرند و به شهر خود بازگردند و نایب امام شوند و فقه را به مردم یاد دهند . برای من واژه “کافّه” کلید واژه این آیه بود و اگر “کافّه” در آیه‌ای می‌آمد، می‌دانستم که به فقه باز می‌گردد. برای تسلط بر متن درس نیز لازم است که درس را بارها خواند. من متن کتاب را یک بار می‌خواندم و بعد نکات مهم آن را مشخص می‌کردم و بار دیگر از روی درس می‌خواندم. بچه‌ها باید مطمین باشند که بار اول و دوم، مطالعه این درس، خیلی سخت است و در دوره‌های بعدی آسان‌تر می‌شود؛ در ضمن، لازم است که ارتباط بین آیات هر درس و متن آن را هم مورد توجه قرار داد.

پویا براهیم باستانی:رتبۀ 1 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 89 درصد:بهترین کار برای توانمند شدن در درس معارف اسلامی، این است که آیات را با متن درس ارتباط دهیم. همچنین مرور کتاب‌های معارف اسلامی، بسیار مهم است . من سه یا چهار بار به طور کامل کتاب‌های معارف اسلامی را خواندم و روی یک مجموعه از درس‌ها، که اهمیت بیشتری دارند و بیشتر تفهیمی هستند تا حفظی، وقت بیشتری گذاشتم .

علی عجم:رتبۀ 2 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 94 درصد:
معارف اسلامی، درسی است که با مطالعه کتاب می‌توان از پس سؤال‌های آن در آزمون سراسری برآمد. من شخصاً آیه‌ها را حفظ کردم؛ یعنی هر روز صبح، نیم ساعت روی آیه‌ها کار می‌کردم و تست‌های آزمون‌های سراسری را چند بار زدم تا ملکه ذهنم شود. در درس معارف اسلامی اصلاً تست تالیفی نزدم.

روژان ربانی:رتبه 7 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری 92، معارف اسلامی 92 درصد:تا پیش از دیدن تست‌های آزمون سراسری، نمی‌دانستم که چطور باید معارف را بخوانم و روی چه چیزی باید تاکید کنم، اما بعد از دیدن تست‌های کنکور، متوجه شدم که روی آیه‌ها و ارتباط بین قسمت‌های مختلف یک آیه تاکید بسیاری شده است؛ به همین خاطر، من هم روی آیه‌ها بیشتر کار کردم، و معتقدم که اگر کسی نمی‌تواند کل آیه را حفظ کند باید نکته‌های کلیدی هر آیه را بداند و نکات آن را به خاطر بسپارد.

نگین یغمایی:رتبۀ 2 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری 93، معارف اسلامی 68 درصد:معارف اسلامی را سعی می‌کردم که همیشه مرور کنم. آیه‌ها را می‌خواندم، پیام‌ها را بررسی می‌کردم و پیش خودم تحلیل می‌کردم که هر آیه با کدام قسمت‌های درس ارتباط معنایی دارد. بعد از عید نوروز نیز هر روز پنج درس معارف اسلامی، دو تا دوم، دو تا سوم و یک درس سال چهارم را دوره می کردم و امیدوار بودم که این درس را در کنکور 100 درصد بزنم؛ اما چون بیشتر آن را به صورت حفظی خوانده بودم تا مفهومی، نتوانستم به منظورم برسم. سؤال‌های معارف اسلامی در سالی که من در آ‌زمون سراسری شرکت کردم، متفاوت با سال‌های قبل از آن بود و بیشتر جنبه تفهیمی داشت!

سید شایان پور میر بابایی:رتبۀ 1 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری 93، معارف اسلامی 94 درصد :درس معارف اسلامی نیاز به مطالعه بسیار دارد. برای این درس وقت بسیاری می‌گذاشتم و مفهوم آیات را در کتابم می‌نوشتم و بین متن کتاب و آیات ارتباط برقرار می‌کردم، و در نهایت، برای تسلط بر این درس نیز زیاد تست زدم.

فاطمه ولی‌زاده پاشا:رتبه 1 گروه آزمایشی زبان­های خارجی و رتبه 14 گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری91، معارف اسلامی 100 درصد:در درس دین و زندگی مشکل داشتم. همین که مفهوم هر آیه را متوجه می‌شدم، فکر می‌کردم که بر آن آید مسلط شده‌ام؛ در صورتی که وقتی در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم، رتبه‌ام زیاد خوب نبود. وقتی غلط‌هایم را به صورت دقیق بررسی کردم، متوجه شدم که در مطالعۀ نکات ریز، کم کاری می‌کنم؛ بنابراین، شیوه مطالعاتی‌ام را تغییر دادم و سعی کردم که خیلی دقیق‌تر درس دین و زندگی را بخوانم؛ یعنی وقتی آیه را می‌خواندم، به طور کامل آن را به ذهنم می‌سپردم و متن‌های اطرافش را به صورت کامل حفظ می‌کردم و روی جغرافیای کتابم خیلی تاکید داشتم که دید تصویری خوبی از کتاب داشته باشم، و وقتی که سؤال را می‌دیدم، شماره صفحه کتاب کاملاً به یادم می‌آمد. انجام این کار کمک کرد که بتوانم درصد خوبی در این درس کسب کنم.

الهام حبیب‌زاده:رتبه 4 گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری 93، معارف اسلامی 7/90 درصد:برای یادگیری درس معارف اسلامی، من در تابستان خیلی وقت گذاشتم، و چون بار اول بود که این درس را به صورت کنکوری می‌خواندم، هر درس را یک ساعت و نیم تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه مطالعه می‌کردم. در این مرحله، اول آیات را حفظ می‌کردم و پیام آیه را می خواندم و بعد متن درس را کامل می‌خواندم و تست‌های کنکور را می‌زدم.

الهام احسانی مقدم:رتبه 3 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و رتبه 10 گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون سراسری 91، معارف اسلامی 100 درصد:در فراگیری درس دین و زندگی مشکل داشتم؛ چون من این درس را با حجم زیادی به صورت یکجا می‌خواندم؛ مثلاً در یک آزمون، همۀ درس‌ها را در یک روز می‌خواندم و واقعاً هم آن را فراموش می‌کردم و این مساله باعث نگرانی‌ام شده بود؛ چون می‌دانستم که نزدیک کنکور نمی‌شود که همۀ درس‌ها را در یک روز خواند. بعد در جایی خواندم که یکی از دارندگان رتبه‌های برتر کنکور سال­های قبل گفته بود که من هر روز چند دقیقه را اختصاص به درس دین و زندگی می‌دادم. با استفاده از این روش، هر روز سه درس از دین و زندگی دوم، سوم و چهارم را انتخاب کردم و فقط آنها را می‌خواندم.فیش‌هایی را که نوشته بودم هر روز مرور می‌کردم. این کار برای زمان جمع بندی‌ام بود؛ اما قبل از آن هم، روزی یک تا دو درس را می‌خواندم که زمان کمی می‌برد، و به جایش در مجموع در طول هفته عدد بزرگی می‌شد و خیلی به من کمک کرد تا درس دین و زندگی را در کنکور 100درصد بزنم.

انتهای پیام/

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 96-97 سراسری | مهلت ثبت نام

---------------------------------------

برای ثبت نام و دانلود دفترچه اینجا کلیک کنید

---------------------------------------

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌ متمرکز (Ph.D) سال 96 را اعلام کرد.


زمان دقیق ثبت نام آزمون دکتری 96 سراسری


داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۶ می توانند از روز سه‌شنبه 16 آذر 95 برای ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نمایند.


آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری 96 سراسری


مهلت ثبت نام تا روز دوشنبه 22 آذر 95 ادامه دارد. این زمان ممکن است تمدید شود (در صورت تمدید این بخش بروزرسانی خواهد شد).


زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری 96 سراسری


زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری 96 در روز جمعه 6 اسفند 95 می باشد. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 96 در روز جمعه 6 اسفند ماه 95 برگزار خواهد شد.


مهلت و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 96 سراسری


زمان انتشار و توزیع کارت آزمون به شرح مقابل است: داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه 3 اسفند 95 تا پنجشنبه 5 اسفند 95 با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.


(قیمت) هزینه ثبت نام آزمون دکتری 96 سراسری


پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد و داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۵۵۰ هزار ریال (55 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (500 تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.


سایر جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری 96 سراسری


هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

داوطلبان برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌ ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۱۳۹۶ در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

داوطلب باید برای ثبت نام ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) تهیه کنند.

تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام از دیگر مواردی است که باید داوطلب انجام دهد.

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 33 تقاضانامه تعیین می‌شود و داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

داوطلبان در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را داشته باشند. لذا پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس فرد ارسال نشود.

بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام کنند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر